Beneficiile extraordinare ale cireşelor

Categories Dieta & FitnessPosted on

beneficii cirese

Cireşii sunt arbori fructiferi cultivaţi în toate regiunile ţării, la câmpie, deal şi în zona de munte, până la altitudinea de 1.000 m.Cultura cireşului este cunoscută de peste 2.500 de ani, la început în Asia, între Marea Neagră şi Marea Caspică, de unde a trecut în Europa. În stare sălbătică se întâlneşte în China, Iran, Turkestan, Caucaz, Crimeea, Turcia, Africa de Nord şi sud-estul Europei.

Studiile avansate privind importanţa nutritivă a consumului de cireşe au relevat că pe termen lung aceste fructe au efect anticancerigen graţie conţinutului crescut de antioxidanţi care luptă cu radicalii liberi şi protejează celulele din corp de acţiunea nocivă a acestora.

Cirestele contin:

  • vitamine: betacaroten, vitamina C, vitamina PP, vitamina K, vitamine din complexul B;
  • minerale: clor, sodiu, potasiu, magneziu etc;
  • antioxidanti;
  • substante active;

Dacă savurezi o ceaşcă de muşeţel şi simţi că nu este suficient pentru a-ţi induce somnul odihnitor, încearcă cu suc de cireşe înainte de culcare. Cireşele conţin melatonină, un hormon care te ajută să te simţi somnolentă. Două linguri de suc ​​de cirese pot fi la fel de eficiente ca un supliment de melatonină. Deci, toarnă-ţi puţin suc ​​de cireşe în pahar, înainte de culcare, pentru un somn liniştit.

Ciresele au in compozitie si betacaroten (contin de 19 ori mai mult betacaroten decat capsunile si afinele), care incetineste procesul de imbatranire, protejeaza impotriva radiatiilor UV si creste imunitatea.

Ciresele contin melatonina, un hormon care regleaza ceasul biologic si delimiteaza ciclurile de somn. De asemenea, melatonina regleaza ritmul batailor inimii si ajuta la functionarea optima a creierului.

Lasă un răspuns