Alimentatie pentru un bronz frumos

Categories Dieta & SanatatePosted on

Alimentatie pentru un bronz frumos


Vara se apropie cu pasi repezi, iar noi trebuie sa fim pregatite pentru a o intampina cu bine. Stiu ca nu vrei sa te arda soarele, dar iti doresti totusi un bronz reusit. Pentru aceasta, pe langa hidratarea corecta si aplicarea lotiunilor protectoare, tine seama si de cateva dintre regulile de alimentatie, care te vor ajuta sa ai un bronz frumos si un corp sanatos:

Alimente carotenoide – favorizeaza bronzarea si contin substante antioxidante. Carotenii sunt prezenti in plasma sangelui si protejeaza pielea si ochii. Carotenii favorizeaza sinteza melaninei, pigmentul responsabil cu bronzul, filtrul natural al razelor ultra-violete. Cele mai bogate alimente in caroten sunt: caisele, morcovii, broccoli, spanacul, grapefruitul rosu, cartofii dulci, rosiile, caisele deshidratate, ardeiul rosu, pepenele galben si dovleacul. De asemeni, coacazele sunt bogate in caroten. Consumandu-le, acestea intaresc rezistenta membranelor celulare ale pielii impotriva razelor UV.

Fructe si legume – consumati-le intreaga vara, crude (direct din gradina) sau gatite, daca vreti ca sanatatea si frumusetea pielii sa nu fie afectate de razele solare cand va expuneti la plaja. Ele sunt bogate in vitamine si oligo-elemente. Dintre fructe cele mai eficiente sunt caisele si piersicile din care puteti obtine suc proaspat. Consumati-l imediat dupa preparare sau ungeti-va zonele uscate ale corpului, lasati 10 minute sa actioneze, apoi clatiti. Si rosiile au efect protector pentru epiderma, de aceea este recomandat consumul zilnic al acestora. Puteti calma rapid zonele iritate si excesiv expuse la soare, daca aplicati cateva minute felii de rosie pe zona afectata.

Ulei de masline – consumat cu regularitate, dar si aplicat pe piele in zilele expunerii, uleiul de masline confera un bronz auriu, foarte frumos si de durata. Pielea nu se crapa, iar procesul de bronzare este grabit dupa aplicarea uleiului, insa nu protejeaza pielea impotriva razelor solare periculoase.

Suplimente alimentare – se recomanda sa se consume pe parcursul intregii veri in special cele pe baza de caroten, zinc si seleniu. Acestea protejeaza pielea de razele ultra-violete si compenseaza deficitele alimentare ajutand pielea sa atinga maximul de rezistenta la soare. Pentru a oferi protectie maxima celulelor si a contracara efectele imbatranirii sau ale cancerului determinate de razele UV, este recomandat sa introduceti in dieta zilnica suplimentele alimentare cu cel putin trei saptamani inaintea expunerii la soare. Suplimentele alimentare cu continutul complexului de vitamina B au rol cicatrizant, reparator, protector si antioxidant, iar cele cu vitamina E protejeaza impotriva radicalilor liberi.

Lasă un răspuns