Reguli la dieta – principiile slabitului sanatos!

Categories Dieta & FitnessPosted on

Regulile la dieta sunt atat de naturale in mentalitatea noastra, incat arareori ne intrebam daca toate aceste restrictii in regimul alimentar sunt in beneficiul sau in devafoarea noastra.

Oricare dintre noi a tinut la un moment dat in viata un regim alimentar, gradul de raportare si acceptare a regulilor din program indicand cat de drastica era dieta respectiva. Ideea de a sacrifica pofte si de a renunta la alimentele preferate devenind, in definitiv, un lucru dat.

A face diferenta dintre o serie de reguli si un set de principii de viata este insa esential in dieta. Felul in care privesti aceasta noua schimbare in stilul de viata anunta nu doar dispozitia si starea de bine asociata cu o dieta, ci si rezultatul mult dorit, pierderea in greutate.

In fond, multi dintre noi traim dupa principiul "regulile sunt facute pentru a fi incalcate", iar acceptarea si adoptarea unui regim alimentar bazat pe intelegerea programului ales va constitui temelia slabitului sanatos si, in cele din urma, va avea ultimul cuvant in discursul motivational pe care trebuie sa ti-l dai pentru a duce pana la capat dieta aleasa.

Iata cateva principii / reguli la dieta, bine de luat in calcul pentru a-ti planifica si organiza programul alimentar pentru rezultate optime:

Reguli la dieta - principii de psihologie

1.Nu iti impune prea multe restictii - restrictiile duc la abandonul dietei;

2. Nu lasa pe maine ce poti face azi si incepe dieta din acest moment;

3. Nu face din slabit o obsesie - obiectivele realiste te vor duce la dorinte indeplinite

4. Nu te gandi la dieta ca la un scop in sine, ci ca fiind mijlocul prin care ajungi sa iti schimbi in bine stilul de viata

5. Schimba-ti preferintele culinare - priveste salata si ciorbele drept cele mai bune prietene!

6. Inainte de a incepe dieta, fixeaza-ti un obiectiv usor de atins: multumirea de sine.

Reguli la dieta - stilul de viata

1.Fa-ti temele inainte de a incepe: ce alimente sunt recomandate, care dintre ele sunt pe placul tau si pe care le-ai putea include zilnic in dieta ta.

2. Gaseste-ti o prietena de dieta si o prietena cu care sa mergi la fitness;

3. Bea cel putin 2l de lichide pe zi - apa, ceai, limonada, cafea sunt bauturi fara zahar permise la dieta;

4. Renunta la fumat si la caloriile din alcool!

5. Opteaza pentru minim 30 de minute de miscare pe zi;

6. Dupa fiecare antrenament la sala, consuma o cana de ciocolata cu lapte.

7. Daca tentatia a fost prea mare, nu renunta din cauza sentimentelor de neputinta - reia dieta a doua zi!

8. Alege ceaiuri de slabit in detrimentul pastilelor de slabit;

9. Daca il consideri util si te simti in controlul greutatii astfel, tine un jurnal de calorii;

10. Ai grija de tine mai bine in perioada in care tii dieta - micile diferente te ajuta sa continui!

Reguli la dieta - alimentatia

1.Planifica-ti mesele la ore fixe si nu sari peste mesele principale;

2. Mananca putin si des, in liniste si fara graba;

3. Ia ultima masa cu 3-4 ore inainte de culcare;

4. Renunta la grasimi si prajeli;

5. Renunta la excesul de sare, zahar si paine;

6. Alege gustari intre mese sanatoase;

7. Alege hrana dietetica si bio;

8. Alege intotdeauna un desert sanatos: fructe in devafoarea dulciurilor;

9. Evita regimurile care exclud o intreaga categorie de alimente - alege o dieta echilibrata;

10. Modifica retele favorite - inlocuieste mancarurile traditionale romanesti cu versiuni light ale acestora;

Cel mai bun sfat pe care ti-l pot da este nu sa privesti dieta ca pe o provocare, ci precum un pas firesc, ce vine ca urmare a cunostintelor dobandite in materie de sanatate, regim alimentar, sport si dieta. Succes!