Prunele – beneficii surprinzătoare pentru sănătate

Categories Dieta & SanatatePosted on

prune beneficii

Pruna este foarte scăzută în grăsimi saturate, colesterol și sodiu. De asemenea, este o sursă bună de fibre alimentare, vitamina A, vitamina C si K. Aceste fructe delicioase suculente sunt destul de scăzute în calorii. Fiecare 100 de grame conține 46 de calorii și nu conține grăsimi saturate. Acești compuși includ sorbitol și isatin. Acesta conține minerale precum potasiu, fluor și fier.

Pruna este un fruct minunat suculent care aparținefamiliei de Rosaceae. Acest fruct face parte din genul: Prunus domestica, care include, de asemenea, piersicile, nectarinele și migdalele. Este unul dintre puținele fructe care vin într-o panoramă de culori. Planta care poartă acest fruct este un arbust mic, care este larg răspândit peste tot în lume, în special în China, Statele Unite, Japonia și Europa. Prunele diferă în culoare și dimensiune în funcție de regiunea lor . Și planta poartă fructe de prune mai ales în timpul lunilor între mai și septembrie. Fiecare prună cântărește în jur de 50 de grame.

1 . Prunele sunt pline de antioxidanți , care sunt complet benefice pentru organism . Beta carotenul este de asemenea disponibil în prune . Acești compuși sunt substanțe care ne protejează diferite tipuri de cancer , cum ar fi pulmonar și cancer la cavitatea bucala , etc.

2 . Un alt antioxidant cunoscut sub numele de Anththocyanins este prezent în prune care dau culoarea roșie a fructului. De asemenea, este prezent în căpșuni și alte fructe de culoare roșie . Acesta este motivul pentru care prunele au proprietăți care previn deteriorarea celulelor .

3 . Unul dintre beneficiile nutriționale ale prunelor este acela că ajută la digestia alimentelor , deoarece este îmbogățit cu fibre dietetice . Aceste fructe conțin , de asemenea, sorbitol și isatin . Împreună, toți acești compuși reglementează sistemul digestiv , astfel încat organismul tău primește abilitatea de a mânca diferite alimente . Acest lucru ajută împotriva constipației .

4 . Prunele uscate conțin , de asemenea, vitamine și minerale esențiale . Acestea vă oferă aportul de ansamblu a procentului consumului zilnic de fibre alimentare , cu multe vitamine , minerale și compuși fenolici .

5 . Prunele conțin minerale precum potașiu , fluor și fier , care sunt necesare pentru formarea de celule roșii din sânge . Deci, acest lucru face ca rata cardiacă moderată și verifică tenșiunea arterială. Acesta este motivul pentru beneficiile nutriționale ale prunelor vă oferă o inimă sănătoasă.

6 . Vitamina A este esențială pentru ochi și o vedere buna . Păstrează membrana mucusului sănătoasă. Una dintre cele mai importante fibre dietetice cunoscute sub numele de zea xanthin este cel mai bun pentru retină . Acesta protejează ochiul de lumina UV .

7 . Compușii fenolici antioxidanți precum luteina , criptoxantină și zea xanthin scade cantitatea de oxigen dăunătoare derivată radicalilor liberi . Acesta protejează organismul de la compușii ROS care creează boli și efecte de îmbătranire a organismului .

8 . Prunele conțin , de asemenea, diferiți compuși complecși de vitamina B , cum ar fi niacina , vitamina B6 și acid fenolic compuși care metabolizează carbohidrații, proteinele, grăsimile și moleculele.

Lasă un răspuns