Combaterea arsurilor stomacale prin alimentatie corecta

Categories Dieta & SanatatePosted on

Combaterea arsurilor stomacale prin alimentatie corecta


Mesele neregulate, stresul zilnic, alimentatia grasa, mesele copioase sau prea condimentate pot provoca arsuri de stomac, gust acru sau amar, dureri de stomac sau regurgitari. Pentru a preveni sau rezolva aceste probleme, iata ce trebuie facut:

  • De baut foarte incet un pahar cu apa – daca durerea de stomac s-a instalat, este indicat sa sorbim incet un pahar cu apa rece sau o ceasca cu ceai cald, iar stomacul se va linisti, deoarece acidul din stomac se va dilua. Se poate inlocui ceasca de ceai cu un pahar cu lapte caldut, dar trebuie sa avem grija sa nu fie lapte gras.
  • De evitat alimentele grase – alimentele bogate in grasimi se digera mai greu, provocand discomfort, de aceea trebuie sa reducem consumul de grasimi si sa alegem mancarurile preparate prin fierbere, la cuptor sau la gratar.
  • De consumat alimente usoare – o banana, o felie de pepene rosu sau chiar un castravete pot face minuni in cazul arsurilor de stomac, pentru ca acestea combat acidul din stomac in mod natural.
  • De evitat alcoolul, bauturile acide sau cele cu cafeina – bauturile de acest gen trebuie consumate cu mare atentie, deoarece provoaca grave arsuri stomacale.
  • De evitat alimentele picante – senzatia de arsura este cauzata adesea de sosurile picante, usturoi, ceapa, alimente condimentate in exces, de aceea este indicat sa fim foarte atenti in ce cantitati le consumam.
  • De consumat ciocolata cat mai rar – datorita cafeinei continute de ciocolata, aceasta poate provoca discomfort stomacal.
  • De consumat guma de mestecat dupa masa – este un obicei sanatos, care stimuleaza producerea de saliva, iar aceasta neutralizeaza acidul din stomac. De evitat, insa, guma de mestecat cu aroma de menta.
  • De evitat mesele inainte de culcare – consume de alimente inainte de culcare provoaca arsuri stomacale nocturne, de aceea vom avea un somn agitat. Solutia optima consta in programarea mesei cu suficient timp inainte de culcare, astfel incat, stomacul sa aiba timp sa digere alimentele.
  • De renuntat la fumat – studiile au aratat ca fumatul afecteaza digestia.
  • De evitat situatiile stresante – mediul stresant afecteaza in mod direct buna functionare a stomacului, provocand dureri, accese de diaree sau lipsa poftei de mancare.

Lasă un răspuns