Cât de nesănătoasă este pâinea noastră de zi cu zi? 4 mituri despre pâine

Categories Dieta & SanatatePosted on

mituri paine

Un articol recent (22 martie 2012), în Daily Mirror, intitulat „Cât de nesănătoasă este pâinea noastră de zi cu zi?” conținea o serie de inexactități, în special cu privire la conținutul nutrițional al pâinii și rolul pe care îl joacă în dietă. Acest articol a promulgat multe concepții greșite comune despre pâine și faptele științifice din spatele acestor mituri sunt discutate mai jos.

Mit – Pâinea cauzează balonare și alte probleme digestive

Au existat rapoarte mass-media că pâinea și în special pâineă făcută cu procesul de Chorleywood Pâine (CBP), un proces frecvent utilizat în procesul modern de realizare a pâinii, ne poate face să ne simțim umflați. Cu toate acestea, o analiză recentă a acestui subiect de către Fundația British Nutrition (Weichselbaum 2012) a concluzionat că nu există dovezi științifice că un consum regulat de pâine, indiferent dacă este produsă prin metode „moderne”, CBP sau prin metode tradiționale, produce balonare sau disconfort gastro-intestinal, cu excepția cazului în există o creștere bruscă a aportului de fibre. Unii oameni disconfort și vânt după creșterea cantității de fibre de la niveluri obișnuite, dar în intestin și intestinale mari bacteriile se adaptează la aportul de fibre crescut și simptomele, de obicei, scad. Fiind activi fizic și consumând multe lichide poate ajuta, de asemenea, pentru a preveni aceste simptome.

Mit – Pâinea nu conține substanțe nutritive

Nutrienții sunt pierduți în timpul procesului de măcinare a făinii , care este utilizat într-o întreagă serie de produse, inclusiv pâine și cantitatea pierdută va depinde de cantitatea de tărâțe și germeni eliminați. Cu toate acestea , substanțele nutritive esențiale pierdute prin frezare – de exemplu, calciu , fier și vitamine B, tiamina și niacina , trebuie să fie restaurate la faina albă și neagră de lege în Marea Britanie . Acest lucru asigură că pâinea albă și neagră conține niveluri similare de aceste substanțe nutritive importante pentru pâine din cerealele integrale .

Conform Government’s National Diet and Nutrition Survey (NDNS) , pâinea oferă mai mult de 10 % din aportul nostru zilnic de proteine ​​, acid folic și fier , iar în jur de 20 % sau mai multe fibre , calciu și magneziu. Painea integrală conține mai multe anumite vitamine și minerale decât pâinea albă , deoarece unele dintre părțile boabelor eliminate pentru a face făina alba sunt bogate în nutrienți . Cum multe dintre substanțele nutritive sunt restaurate în făina albă și neagră ( detaliate mai sus ), deși există mici diferențe în conținutul unor minerale ( de exemplu, magneziu și zinc ), principala diferență dintre pâinea albă ,neagră și cerealele integrale este conținutul de fibre. Cu toate acestea , din cauza popularității sale , pâinea albă oferă încă o parte de 10 % din proporțiile noastre de zi cu zi de fibre , fier , magneziu și calciu și proporții mai mici de alte vitamine și minerale .

Mit – Pâinea modernă este mai hrănitoare decât pâinea produsă prin procese tradiționale

Tipul de făină folosit și adăugarea de substanțe nutritive pentru a restabili cele pierdute în timpul frezării , mai degrabă decât procesul de luare a pâinii în sine , au impactul cel mai semnificativ asupra conținutului total de substanțe nutritive din pâine. Studii nu au găsit diferențe semnificative în conținutul de nutrienți din pâinea făcută cu ajutorul CBP ” moderne „, sau mai multe metode tradiționale ( vezi Weichselbaum 2012) .

Mit – Pâinea este ridicată în sare

Sarea , se adaugă la pâine pentru aromă și pentru că ajută la controlul drojdiei în timpul fermentației . De asemenea, face glutenul mai stabil și mai puțin extensibil. Cu toate acestea , brutarii din Marea Britanie au redus treptat conținutul de sare din pâine cu aproximativ o treime din anii 1980 . Acum este la limita inferioară a intervalului țărilor europene . Unele pâini conțin mai multă sare decât altele , și deci, dacă sunteți îngrijorat cu privire la consumul de sare , aceasta este o idee bună pentru a compara diferitele pâini prin verificarea etichetelor – acest lucru vă ajută să alegeți pâinea , care este cel mai scăzută în sare.

Lasă un răspuns