Moda si sustenabilitatea pot merge mana in mana?

Cu recentul avans tehnologic, avem toate informatiile pe care le dorim in palma. Consumatorii pot gasi orice cu un simplu „clic”. Multi dintre ei cauta doar informatii cu privire la un anumit subiect, in timp ce altii incearca sa formeze si sa inceapa o schimbare, oricat de mica ar fi, pentru a contribui la societate.
Cu cat consumatorii sunt mai tineri, cu atat sunt mai constienti de schimbarile climatice, de durabilitate, de consumism sau pur si simplu ca trebuie sa incepi sa actionezi pentru a schimba. Intrebarea este ca, daca iti place moda, poti contribui si la mediu si sa fii sustenabil?
Exista multe marci consacrate pe piata care au inceput sa realizeze strategii comerciale orientate catre acest tip de clienti si, desigur, pentru a reduce impactul acestora asupra amprentei de ozon.
Unul dintre exemple este H&M, care la inceputul anului trecut a lansat o colectie numita „H&M Conscious Exclusive 2019” . Colectia s-a bazat pe reducerea impactului de CO2 pe care il folosesc, creand articole de imbracaminte din deseuri organice, cum ar fi cojile de banane sau portocale, frunze de ananas si chiar alge. Imbracamintea a imitat materiale precum matasea si pielea, un succes inlocuitor pentru iubitorii ambelor texturi. In plus, potrivit companiei publicate, apa folosita pentru crearea tuturor articolelor de imbracaminte din campania mentionata provenea din rauri si paraie naturale, fara a fi nevoie sa o depoziteze si, astfel, sa-si reduca consumul.
Acest tip de campanie arata ca moda poate fi durabila si ca, dupa reciclarea diferitelor materiale, se pot obtine rezultate foarte satisfacatoare. Cu toate acestea, nu exista un singur mod in care moda sa fie durabila, exista multe. Cea mai recenta prezentare de moda Christian Dior de la Paris Fashion Week a prezentat o colectie, in colaborare cu compania franceza Coloco, bazata pe respectul pentru natura si biodiversitate .
Etapa paradei si colectarea in sine, au fost realizate pe baza unor elemente complet reciclabile, o politica de deseuri zero si, de asemenea, fara materiale plastice. In plus, copacii folositi in parada vor fi plantati mai tarziu in proiecte culturale din oras. In acest fel, firma apara constientizarea impactului pe care moda il poate avea asupra mediului, precum si inceputul utilizarii de materiale naturale si biodegradabile pentru industria textila.
Aceste strategii nu numai ca ajuta la cresterea impactului pe care industria textila il experimenteaza in acest moment, dar transmit si importanta sustinerii, crearii si consumarii modei intr-un mod care se angajeaza cu planeta..