Aceste accesorii, realizate in mod traditional din plase de pescuit in Tara Bascilor, au devenit noul obiect de dorinta pentru expertii in moda datorita sinergiei dintre firmele franceze Longchamp si Filt.
Trecerea timpului a schimbat cu greu imaginea multor sate mici de pescari din Tara Bascilor. Locuitorii acestor terenuri de pescuit mai pastreaza meserii la fel de vechi si esentiale pentru sector precum cea reprezentata de figura plasei . Sunt „femeile marii”, cele care au lucrat mereu in umbra, creand si reparand plase pentru ca pescarii sa poata iesi la pescuit. O treaba grea a carei lipsa de vizibilitate a determinat cinci retele din portul Hondarribia sa se reuneasca pentru a promova HonSare, o linie de genti realizate cu plasele pe care ei insisi le repara.
O formula eficienta, nu doar pentru a diversifica profesia acestor femei, ci si pentru a reutiliza deseurile create in jurul activitatii de pescuit. Din aceasta premisa s-a nascut „Las cosa de Valen” , o firma de genti si accesorii creata de Valentina Palmero , o venezueleanca cu sediul in Zumaia. Se reutilizeaza plase de pescuit din portul Getaria aflate in nefolosire pentru a conferi textura, rezistenta si design acestui accesoriu unic. In plus, aduce o alta viata acelor plase care nu-si mai fac treaba pe mare si care au fost reparate iar si iar de plase, treaba dupa munca.
Estetica curioasa a acestor genti cu radacini puternice in mare a fost si punctul de plecare pentru Isabel Alberdi si Marlene Salgado , doua femei din Bilbao care, in 2017, au decis sa-si indrepte cariera profesionala la 180º pentru a se angaja intr-o asociere sub numele de „2dB”. . Au lansat „Sarea” (care inseamna „rosu” in basca), o colectie in care au reinventat geanta din plasa, incorporand tesaturi africane imprimate cu tratament „ceara” si manere din piele intarita in interior.. Ani mai tarziu, ei se pot lauda deja ca au transformat aceste piese intr-una dintre icoanele lor marete si recunoscute. Si lucrul este ca acest sigiliu „made in Bilbao” este dedicat materialelor unice si autentice, departe de procesele de productie industriala, al caror patronaj si executie sunt efectuate in atelierele Penascal Sociedad Cooperativa de Bolueta.

Nu puteau lipsi modelele Cantabrico Living , firma Carlei si Alejandra Alegria care vand „cele mai frumoase lucruri din Marea Cantabrica printr-un clic”. Propunerile acestor antreprenori, fiicele unuia dintre cei mai indragiti comercianti din Bizkaia, se joaca cu un stil de viata cu totul aparte, foarte nordic, invelit in tonuri de albastru si alb. Unul dintre punctele lor forte sunt gentile lor: in afara de gentile imprimate cu peisaje nordice, au si genti reutilizabile din plasa de bumbac, disponibile in trei culori .

Acest tip de geanta handmade a cunoscut cel mai mare „boom” din ultimii 4 ani, de cand firme mari precum Vetements si practic toate lanturile „low-cost” l-au reinventat pana la nebunie. Desi utilizarea sa a devenit larg raspandita si pare a fi o inventie actuala, prima referire la acest tip de piesa de plasa dateaza din 1935 in Rusia . Cunoscut acolo ca „avoska”, a fost un accesoriu foarte des intalnit si folosit in tara in perioada sovietica. Traducerea lui este „poate” si este ca, in acea perioada de criza si deficit alimentar, rusii purtau cu ei acest tip de punga in caz ca „poate” s-ar putea intoarce acasa cu ceva mancare la sfarsitul zilei. . Articolele care erau puse intr-o „avoska” in timpul URSS erau paini, sticle de lapte sau chefir si portocale. Prin urmare, au fost intotdeauna asociate cu gentile cu care mergeau la cumparaturi in trecut . Si din asta, si in Franta au mult de contribuit.
Traditie marinara impartasita
Aceste tipuri de accesorii sunt cunoscute in tara vecina sub denumirea de „filet” si, desi au fost create initial pentru pescari, ele au fost insusite de fete frantuzesti stilate , mai intai pentru a merge la cumparaturi si apoi pentru a completa acele look-uri marcate. stilul „fara efort” atat de des. aplaudat.

De aceea, daca iti place moda, este aproape imposibil sa nu fi dat peste zeci de fotografii ale gentii revelatie a sezonului: „Pliage Filet” , o geanta din plasa cu manere din piele.purta inconfundabila stampila Longchamp . Casa pariziana a prezentat acest nou model joia trecuta, 15 la Madrid, ca o reinventare revigoranta a „Pliage”, cea mai faimoasa geanta pliabila din panza. Si acesta a fost rodul aliantei sale creative cu Filt, un alt flagship al designului francez . Aceasta companie din Normandia, care a inceput in 1860 sa produca plase de pescuit, si-a transformat gentile din bumbac intr-un clasic al stilului galic.
Noul butic Longchamp, a fost transformat intr-o mica piata pariziana fermecatoare, plina de cutii de lemn pline cu fructe si legume proaspete, borcane de dulceata cu capace Vichy, delicatese de la celebra ciocolata Le chocolate des Francais' si mirosul de briosa si paine proaspat coapta. Niciunul dintre numerosii experti in moda care au trecut pe acolo nu s-a opus postarii celei mai „instagramabile” geanta a momentului pe retelele de socializare . Este o colaborare rara, deoarece uneste doua genti. Imi place ideea unei sinergii intre doua icoane care se unesc pentru a exalta farmecul si personalitatea cu un pic de umor. Sunt realizate dintr-un material special de plasa Filt pentru Longchamp (100% bumbac) si sunt disponibile in 6 culori. In plus, colectia este completata cu o geanta de weekend cu imprimeu trompe l'oeil realizat din panza reciclata. O moda care exalta valoarea „savoir faire” si ne readuce la traditie, aducand un omagiu originilor maritime si artizanale care au intarit legaturile dintre basci si francezi.