De ce trebuie sa incepem sa vorbim despre Fashion Pact? Pentru ca in fiecare zi ne gandim la noi alternative care sa contribuie la protectia mediului, cum ar fi reutilizarea pungilor, utilizarea mai buna a masinii, utilizarea termosului nostru din otel inoxidabil sau a sticlei de sticla pentru lichide. Dar poate, in goana vietii noastre de zi cu zi, nu ne acordam timp sa ne asezam si sa ne gandim ca hainele pe care le purtam ar trebui sa fie si ele la fel de ecologice precum revista noastra preferata care este tiparita pe hartie 100% reciclata.
Ei bine, asa a luat nastere Fashion Pact , ca un angajament al companiilor lider de moda si stil de viata fata de sustenabilitatea mediului in care cei 32 de semnatari ai pactului isi unesc acum fortele pentru a stabili obiective practice si tangibile de reducere a impactului asupra mediului al industriei. Printre acestea putem evidentia Hermes , Gucci , Prada , Chanel , Nike , Adidas , Ermenegildo Zegna , Burberry , Salvatore Ferragamo , Giorgio Armani , Karl Lagerfeld , grupuri precum Kering .( Saint Laurent , McQueen , Stella McCartney , Balenciaga ), H&M Group , Inditex (casa pe care o poarta Zara , Massimo Dutti ) Fung Group ( Kenneth Cole ), PVH ( Calvin Klein , Tommy Hilfiger ) Capri ( Versace , Michael Kors , Jimmy Choo ) ) si Nordstrom , printre cele peste 140 de marci care reprezinta companiile si grupurile din acord.
Francois-Henri Pinault , presedintele si CEO-ul Kering, i-a prezentat oficial presedintelui francez Emmanuel Macron semnarea companiilor acestui mare Pact de moda, primul care a unit lumea luxului cu masivul si care va fi una dintre problemele care vor fi discutate la summitul G7 al ministrilor mediului si energiei de la Biarritz, in zilele urmatoare. „Obstacolele globale cu care ne confruntam sunt complexe... acest Pact de Moda este sa va spuna ca: cunoastem problemele de mediu ale secolului 21 si ne vom asuma responsabilitatea cu actiuni colective si obiective comune ” , a scris omul de afaceri Pinault.
„Este prima data cand sectorul privat va prezenta ceva la G7. Este un moment grozav, dar cel mai important lucru este sa transformi Pactul de moda in realitate si pentru asta trebuie sa stabilesti obiective si sa lucrezi la ele impreuna.
Obiectivele Pactului de Moda
Reduceti emisiile globale de CO2
Profita de utilizarea apei in procesele de creare a pieselor
Reducerea utilizarii pesticidelor si un sprijin excelent pentru poluarea oceanelor, pe baza progreselor stiintifice si concentrandu-se pe domenii cheie pentru salvarea planetei, cum ar fi oprirea incalzirii globale
Regenerarea solului si sprijinul pentru conservarea speciilor
Angajamentele Pactului de Moda
Eliminati complet plasticul de unica folosinta pana in 2030 (Zara a eliminat complet plasticul din pungile sale pentru produse)
Eradicati o cantitate mare de substante chimice in procesul de fabricatie a articolelor de imbracaminte
Utilizati energie 100% regenerabila pentru productie
Investitii pentru eliminarea poluarii cu microfibre sintetice din oceane
Aceste planuri de actiune pentru refacerea ecosistemelor naturale, a florei si a faunei globale vor fi ceea ce va adopta fiecare dintre companii, printre cateva altele care se vor vedea in declaratia oficiala finala, pentru protectia Pamantului nostru. Cel mai de incredere lucru este ca marii lideri sunt voci grozave si speram ca acest lucru va creste gradul de constientizare cu privire la tot ceea ce se intampla astazi pe planeta noastra. Pe langa faptul ca ne umple de mandrie sa stim ca nume mari din industria modei si stilului de viata fac parte din aceasta mare initiativa de a ne salva lumea.