Ce este empatia si cum sa fii mai empatic in toate relatiile tale?

Categories DiversePosted on

Care este scopul empatiei in viata noastra? „Empatie” este adesea un cuvant pe care il folosesti cu respect pentru alti oameni si pentru asteptarile tale de la ei.

Facem comentarii de genul „nu au empatie” sau „au nevoie de empatie”. Uneori pare ca nu avem o intelegere profunda a ceea ce inseamna a fi empatic, cu atat mai putin ce inseamna empatia pentru altii.

Dar daca empatia este legata de inteligenta ta emotionala si te ajuta sa devii cea mai de succes versiune a ta?

Ce este empatia?

Empatia este definita ca „actiunea de a intelege, de a fi constient, de a fi sensibil si de a experimenta in mod indirect sentimentele, gandurile si experienta altuia, fie din trecut, fie din prezent, fara a avea sentimentele, gandurile si experienta pe deplin comunicate intr-un mod obiectiv. mod explicit.”

Empatia nu inseamna sa-ti para rau pentru altul, ci mai degraba, este capacitatea de a simti compasiune pentru ceea ce este experienta lor. Este sa gasesti o modalitate de a recunoaste „ma” in „tu”.

Empatia poate suna „moale” sau inutila, mai ales in afaceri. In realitate, empatia sta la baza inteligentei emotionale (EQ). Abilitatea ta de a te intelege pe tine insuti, peisajul tau emotional si de a te pune in locul altei persoane iti ofera un avantaj EQ.

Daca ti-ai dorit vreodata sa imbunatatesti o relatie, este fundamentala dorinta de a iesi din propria ta perspectiva si de a pasi in experienta altei persoane. Ti se cere sa-ti scoti ochelarii de protectie egocentric si sa te uiti la o alta perspectiva.

In majoritatea relatiilor, incepi fericit cu multe asteptari pozitive. Apoi, din cauza pericolelor zilnice de a interactiona cu alti oameni, acele sentimente pozitive se pot eroda. Dezvolti obiceiuri de interactiuni, conversatii, asteptari si argumente.

Iti construiesti ziduri impotriva supararilor, ranilor si dezamagirilor si incepi sa te vezi diferit de ceilalti; poti pierde capacitatea de a avea grija. Capacitatea ta de ingrijire este cea care iti permite accesul la peisajul emotional al celeilalte persoane. Pierderea poate cauza probleme fara sfarsit.

S-ar putea sa vezi motivele altora mai dur sau mai negativ decat ai fi vazut daca ti-ai fi pastrat deschiderea fata de ei. Si, in timp ce oamenii sunt pregatiti sa le pese, exista impacturi sociale si culturale care va pot afecta negativ capacitatea de a empatiza.

Acest declin are ramificatii asupra tuturor relatiilor tale. Afecteaza atmosfera de lucru si afecteaza rezultatul final. Epava relationala necesita timp si resurse pentru a remedia. O concluzie pozitiva este ca ceea ce poate fi dezinvatat poate fi si reinvatat.

Ceea ce este necesar este constientizarea, intentia si practica constienta. Relatiile sunt cheia succesului, iar empatia este cheia relatiilor.

Deci, ce trebuie sa faca o persoana pentru a fi mai empatica?

Iata 5 moduri prin care poti creste empatia si imbunatati relatiile din viata ta, atat platonice, cat si romantice:

1. Imbunatatiti-va constientizarea emotiilor

Pe scurt, este timpul sa te trezesti. Aceasta inseamna sa te vezi cu claritate. Cu totii simtim lucruri, iar „constientizarea” inseamna ca iti intelegi propriile emotii.

Daca stii ca esti fericit, enervat, distras, suparat sau ranit, poti lua masuri pentru a avea grija de tine.

Trec de la o perspectiva egocentrica despre sentimentele mele la una de „perspective” care va permit sa accesati ideea ca si alti oameni simt ceva. Intelegerea emotiilor tale te ajuta sa citesti si sa intelegi sentimentele altora.

Ganditi-va: companiile se ocupa adesea de clienti in moduri in care nicio persoana nu i-ar placea sa fie tratata. Nu este stiinta racheta; este bunul simt. Daca as fi tratat asa cum ii tratez pe altii... cum as reactiona?

2. Dezvolta-ti curiozitatea

Ati avut vreodata un sef, un coleg de munca, chiar si un prieten, care a fost setat in final pe „iesire?” Te poate opri daca tot ce face cineva este sa vorbeasca cu tine.

Empatia este exprimata prin aratarea efectiva a interesului pentru ceea ce spune altcineva, nu doar pentru ceea ce spui tu. Acordati-va timp pentru a pune intrebari, lucrati la dezvoltarea unei intelegeri a cine sunt, amintiti-va numele oamenilor, amintiti-va numele familiilor lor.

Aratarea interesului pentru oameni conteaza. Am citit recent o carte numita The Charisma Myth de Olivia Fox Cabane, iar ea a vorbit chiar despre acest lucru. Oamenii carismatici manifesta interes pentru ceilalti. Ei se uita la tine, te asculta si iti raspund.

Nu-ti amintesti ce fac oamenii, iti amintesti cum te simti.

3. Asculta-i pe cei din jurul tau  

Steven Covey l-a numit „dialogul surzilor” cand toata lumea vorbeste, dar nimeni nu asculta. Daca te plimbi prin lume si nu-ti pasa de experienta altora, atunci reciteste paragraful de mai sus.

Empatia se bazeaza pe ascultare. Trebuie sa fii dispus sa-ti suspendi propria voce, perspectiva sau opinie suficient de mult pentru a asculta cu adevarat cealalta persoana. A auzi pe cineva nu este nici macar aproape de acelasi lucru cu un acord.

Deci, nu esti neaparat de acord cu tot ce spun ei atunci cand asculti pentru a intelege. Lucrezi doar sa intelegi cu adevarat ce inseamna si de unde vin.

Ascultarea este un instrument la fel de esential ca si capacitatea de a citi sau de a scrie. Multe dintre cele mai importante probleme in comunicare provin din neintelegere si lipsa de ascultare.

4. Fii constient de prezenta ta

Aceasta inseamna limbajul tau nonverbal al corpului. Acest lucru se potriveste cu adevarat cu ascultarea, prin faptul ca va proiectati sentimentele prin tot felul de indicii nonverbale. poti spune, sa ai o zi buna si sa intelegi lucruri foarte diferite doar pe baza tonului. postura ta poate comunica enervare sau interes.

Cand acordati atentie si aveti un obiectiv de curiozitate sau interes, comunicati clar cu modul in care va tineti, tipurile de intrebari pe care le puneti, reactiile si raspunsurile la ceea ce se spune. Toate acestea, invelite intr-o funda, sunt prezenta.

5. Permite-ti sa fii deschis

Oamenii au perspective diferite. vii in situatii din diferite culturi, experiente si sisteme de credinte. Daca imi pasa de XYZ si vreau ca o echipa sau o organizatie sa aiba succes, vreau sa aud toate perspectivele.

Unii numesc acest lucru brainstorming, dar liderii de succes invata sa foloseasca aceste diferente pentru a face schimbari informate. Este esential sa le ceri oamenilor linistiti sa vorbeasca.

Este fara efort sa-i convingi pe toti extrovertitii sa impartaseasca, de fapt, uneori vor impartasi in exces, dar a face ca multi oameni sa impartaseasca necesita atentie. Deschidere inseamna ca doriti sa auziti multe perspective, idei, perspective si opinii.

Acest lucru va imbogateste relatiile si va ajuta sa depasiti limitele pe care le puteti crea daca nu distrati suficiente idei.

Psihologia de baza spune ca iti plac oamenii care te plac... Spune asta de cateva ori, pentru ca este crucial.

Te simti deschis si disponibil atunci cand esti in preajma unor oameni care te trateaza ca fiind important. Nu in felul „Esti atat de uimitor de important”, ci mai degraba te trateaza ca si cum ai conta . Pentru a face acest lucru, va ajuta sa vedeti oamenii ca fiinte umane.

Si, da, oamenii au slabiciuni, nu sunt perfecti si, totusi, merita sa fie vazuti.

Empatia este calea pentru a-ti creste inteligenta emotionala si a avea compasiune pentru oamenii din jurul tau.

Empatia este usor de trecut cu vederea, dar o faci pe propriul tau risc. Si oricum, nu trebuie sa va prezentati cu totii si sa fiti putin mai amabili si mai empatici cu experienta umana pe care o impartasiti? eu as vota da.